torsdag, juni 10, 2010

en livstid mer eller mindre

jag var ute och drack öl med min kompis igår, och precis som vanligt när vi dricker öl så dricker vi många öl, sådär så att vi vill gå vidare när klockan blir ett och baren stänger. så det gjorde vi. och på klubben så dansade vi till samma låtar som vi dansat till för 10 år sedan, och det är alltid läskigt att komma på sådant när man är ganska vinglig och glad, att tiden har gått så fort och att man inte hunnit med allt som man skulle, eller att man inte blev den man tänkt, även om jag aldrig formulerade någon mall i mitt huvud, så tänkte jag nog att tio år skulle ge mig mer än tio kilon och en sambo.


precis som för tio år sen gick jag hem själv med nycklarna i handen (en flickas bästa vän). min vän gick på efterfest och han var rädd att jag skulle göra att han inte blev medbjuden.

självförtroendet är på topp och huvudet är avslaget. idag ska jag se på TV oavsett program.

Inga kommentarer: