tisdag, juni 15, 2010

skolavslutning

jag sitter och kollar igenom bilder på FB från min kusindotters avslutningsfest. hon är född -94. kommer ni ihåg hur det var när ni var 16?


håret var kammat hundra gånger om, klackarna var lite för höga, sminket var dubbel- och trippelkollat, BUS:en satt på plats, urringningarna var djupa, kjolarna korta och brösten var alltid lite för närvarande.


själv hade jag doc:s och enbart svarta kläder (förutom en blommig minijkol som jag matchade med dåvarande pojkvännens kurt cobain-tisha, för hey, det var grunge och coolt och dessutom hade jag en cool tatuering och en massa kajal), men jag minns det ändå.



och det är fortfarande likadant.



jag tittar på fotona och undrar vilka som har moppe, vilka som legat med vilka och hur många som är lite för fulla för sitt eget bästa.



sweet sixteen. fuck you.

1 kommentar:

Burgschki sa...

åh ja, precis så.