fredag, juni 18, 2010

tjena, har ni några lediga rum?

i sydsvenskan idag finns denna översikt av Haga slott publicerad. jag tycker att det känns som om någon gjort fel. visst var det ett slott victoria och daniel skulle få? det här verkar ju snarare vara ett hotell.



18 gästrum. hade de inte kunnat satsa på nån schysst balsal eller biograf i stället?






ni kanske tror att jag som antirojalist inte tänker uppmärksamma bröllopet i morgon. det är helt fel. jag har till och med gjort ett FB-event av det. från klockan två i morgon kommer ni finna mig omgiven av vänner, uppklädd i finaste bröllopsstassen, med mousserande vin i glaset och glasögonen på näsan, bänkad framför TV:n. delaktig i samtidshistorian. salongsberusad. varför inte?

2 kommentarer:

Daniel sa...

Dom kunde ju komma till finnbyn på semester i mitt låft på gården.

lisa lightning sa...

hihi, ja! skicka en inbjudan till dem! "bröllopsresa."