fredag, juni 18, 2010

I just read a book instead

den ständiga frågan jag fått de senaste veckorna är: jaha, vad gör du nu när du är ledig?

jag vet aldrig vad jag ska svara. har liksom inget att redovisa.


vad jag däremot inte gör, är äter. vet inte hur många gånger den senaste tiden som jag glömt bort frukost, eller lunch, eller mat över huvud taget. heja, säger midjemåttet (men sen dricker jag lite öl, så det jämnar ut sig). bu, säger resten av min kropp.


jag fick nyss för mig att jag var dödligt sjuk. mådde skitkonstigt, alldeles skakig och yr, och tänkte att jag antingen blivit smittad av vännens förkylning eller att jag var skitfull av min fredags-2,8:a. men alltså, mat. så himla trist det är när det finns andra saker att göra.




förra fredagen var jag pysslig och ambitiös. långkokade en rejäl bit högrev i ugnen i fem timmar.


det blev skitäckligt.



idag gör vi om det med fläskkarré.



some people never learn.



(och jag får vänta i ytterligare en timme med att äta, men det känns bättre nu när symptomen fått en orsak.)

Inga kommentarer: