fredag, juni 04, 2010

missunsam

det är inte meningen att komma med helt ovidkommande kritik såhär rakt upp och ner, men det sticker i mina ögon.

fackförbundet Kommunal har ett kulturpris. redan där börjar man ju fundera på vilka som sitter i deras expertjury och vad de får betalt för det. att priset är på 150 000 kronor är ju bara chockerande. att det är mia skäringer som får priset är ett plåster på såren, men någonstans tänker jag att vad fan har fackförbundet med kultur att göra, och varför inte sänka avgifterna i stället om de nu har så förbannat mycket pengar. jag älskar mia skäringer och önskar henne allt gott. nästan.



(jag är inte ens med i Kommunal, så jag vet inte riktigt varför jag är upprörd, men jag kan inte låta bli. i dagar när fackförbunden tappar medlemmar varje dag, så borde de ha bättre saker för sig än att dela ut priser.)

Inga kommentarer: