onsdag, maj 04, 2011

bröd och skor = bra saker en onsdag

jag vaknade lite i sju av att martin smög iväg till jobbet. ibland väcker den effektiva tystnaden bättre än slammer och stök. gick upp och, hör och häpnad, bakade mig ett bröd. eftersom jag, som vanligt inte har alla ingredienser man ska ha hemma, så fylldes det av müsli i stället för havregryn, dinkelmjöl i stället för vetemjöl och turkisk yoghurt i stället för vanlig. jag känner mig huslig och lite obehaglig. och mätt.





resten av morgonen har jag ägnat åt min nya fixering: hitta ett par skor som mer eller mindre funkar med den omöjliga klänningen jag köpt. det är inte bara det att den är mönstrad, vilket givetvis också måste hållas i åtanke vid skoval, utan det stora problemet är färgen. i ena stunden är den guldig och i nästa rosa, för att plötsligt bli bronsfärgad med inslag av grönt.


jag är alldeles tokförälskad i allt från irregular choice, och om jag hade kunnat gå mer än fem meter i höga klackar (hur gör ni?) hade jag slagit till på de här:


nu kan jag inte det, så jag letade vidare och hittade denna finfina från miss L-fire, som emellertid är alldeles för tokdyr och verkar saknas överallt i 40:


eftersom jag aldrig blir helt nöjd med någonting jag hittar, så får jag nog bygga mig ett par egna skor. med lagom klack, lagom bredd och lagom mycket pynt. det kanske är skodesigner jag ska bli om tre veckor, när mitt jobb för alltid är slut?

4 kommentarer:

Vintagemamman sa...

Så du har fått hem klänningen nu? Ser du alldeles underbart häpnadsväckande vacker ut??:)
Är det okej om jag har en svart sopsäck på mig som jag kanske pyntar med lite blommor?

lisa lightning sa...

klänningen är skitfin, glansigare än jag trodde. problemet är att den sitter väldigt bra nu, och jag hade tänkt bli smalare.

sopsäck låter varmt. du kanske bara kan täcka det heligaste med lite torv?

Vintagemamman sa...

Men det gör väl inget om den sitter lite löst sen eller? ser ut att vara en modell som kan funka ändå?

Tro mig jag behöver inte täcka, det är täckt ändå;)

lisa lightning sa...

hahahaha!

det är möjligt att axelbanden kommer att glida ner om tuttarna krymper, men det är kanske bara hett?