tisdag, maj 10, 2011

i vems intresse utöver mitt eget?

DAGENS VILL HA: pengar. mer.
DAGENS KLÄDSEL: jobbtröja, jobbyxor och jobbskor. fast när jag cyklade hit hade jag shorts, dubbla linnen och ballerinaskor som jag spillde en öl i förra veckan.
DAGENS SMINK: mascara. tyckte inte nåt annat var lönt. så nu är jag alldeles flottglansig i pannan.
DAGENS FRISYR: fett och fäst.
DAGENS HÄNDELSE: bestämde mig för att skita i att se Morrissey när han kommer till köpenhamn.
DAGENS LÅT: saskatchewan - dreamboat
DAGENS PLANER: jag jobbar i en tom bowlinghall, så just nu väntar jag bara på att få cykla hem och göra nåt mindre deppigt än att vänta på att få cykla hem.
DAGENS SAKNAD: självförtroende och framtidshopp.
DAGENS DUMMASTE: arbetsförmedlingens inskrivningsrutiner. så urbota fånigt och tidskrävande. vi förtjänar bättre.
DAGENS SJUKA: att jag gör det här. fyller i någon slags lista. precis som om jag var sexton och hängde på skunk. vem läser sånt här?
DAGENS DROG: tanken på att jag måste ta tag i mig själv.
DAGENS ROLIGASTE: fick ta emot en utskällning som visade sig skulle riktas till nån annan. dodging bullets.
DAGENS FAVORIT: solen. som är där ute.
DAGENS KÖP: har beställt en mobilficka, sådan som gubbar brukar ha, som man fäster i bältet. den ska jag använda till mina inbillade löpturer.
DAGENS HUMÖR: frustrerad.
DAGENS ORD: trist. välanvänt.

Inga kommentarer: