onsdag, maj 18, 2011

ett avslut.

jag har åtta dagar kvar på mitt jobb. eventuellt inte ens det.

den här veckan ägnas åt nedpackning av allt som inte är nödvändigt, som soppskedar, hundra vinglas, alla assietter, sockerskålar, saltkar och vattenkaraffer. tidningsåtervinningen på jobbet är tom och mina naglar är svarta av trycksvärta (även efter ett bad och en omgång med hand scrub). idag måste jag raida gratistidningslådorna om projektet ska kunna fortgå, och det får mig att skämmas.

det dummaste packtipset någonsin måste vara: packa i servetter och hushållspapper, så slipper du få fläckar på glas och porslin.

jag som tycker att det känns som slöseri att använda tidningar som inte blivit lästa, skulle aldrig kunna förmå mig att köpa blekt, mjukt och processat papper, bara för att slippa diska. nån måtta får det väl vara med resursslöseriet?



stressnivån på jobbet just nu: bäst att jag chillar nu, så att jag har nåt att göra resten av veckan.



för övrigt begraver jag mig i chic lit.

Inga kommentarer: