måndag, maj 02, 2011

kära arbetsgivare



jag blir arbetslös i juni och skulle gärna vilja jobba för just dig. eller för någon annan. spelar inte så stor roll, så länge lönen är anpassad efter mina utgifter och timmarna är lagom många.

jag är en glad och positiv tjugoåttaårig tjej, med många års erfarenhet av restaurangbranschen. jag är så trevlig att det är näst intill obehagligt och kommer ofta på mig själv med att fånle helt utan anledning. detta dumleende får andra att tro att jag är snäll.

jag är lojal på gränsen till idiotisk, och samvetsgrann med en noggrannhet som går ut över kollegor såväl som auktoriteter om de inte gör saker på mitt sätt, som givetvis är det bästa. det är smällar man får ta och en del av min härliga person. jag är punktlig också, mest för att jag ska kunna gnälla när andra är sena.

jag har haft massor av olika jobb och dessutom pluggat värdelösa kurser på högskola och universitet. jag har även dokumenterade utbildningar i alkohol- och livsmedelshantering. ja, när jag läser mitt CV blir jag själv imponerad! jag är helt enkelt en oumbärlig tillgång i alla sammanhang.


ser fram emot att bli kallad på intervju, där jag kan visa upp mitt flinande plyte och min klämkäcka attityd!

vänliga hälsningar,

Lisa





idag har jag sökt fyra jobb, och i två av ansökningarna har jag poängterat min noggrannhet och stavat fel på första raden i mitt personliga brev. jag skäms så mycket att jag har ont i magen.

min stora skräck är för övrigt inte att jag ska bli arbetslös, utan att jag ska få ett jobb som jag hatar så mycket att jag förgås. därför söker jag bara jobb som jag tycker verkar roliga. är det okej? eller måste man söka allt? jag är inte van vid det här.

om ni känner till lediga jobb i malmö så kan ni kanske säga till? det ger tydligen bra karma att hjälpa andra.

4 kommentarer:

I.S sa...

http://www1.hays.se/jobs/RSA/trygghansa/se/jobdetails.aspx?id=813112

Kolla det. Helt ok arbetsplats.

Sandra sa...

Åh! Känner igen det där. Jag gråter när jag tänker på att jag faktiskt kan få ett jobb som jag egentligen inte vill ha! Det är liksom skräcken! Sök inte det! Fy farao!!! Och om arbetsförmedlingen tvingar dig så sök, men gör en dålig ansökan! Jag är också arbetslös. Hade jag fortfarande varit butikschef hade jag anställt dig på stört!

lisa lightning sa...

Isabella: jag har så himla svårt att se mig själv i kundtjänstsammanhang, men det är kanske för att jag aldrig testat. 80% känns lite, men det klarar man sig kanske på?

Sandra: ja, jag grämer mig över att butiken inte finns kvar, av massor av anledningar!

Vintagemamman sa...

Om du lämnar det som Cv hade jag absolut kallat dig till intervju, snacka om unikt;)