fredag, maj 20, 2011

jag vill inte ha Det Senaste

datorn: hej, det var länge sedan.
jag: ja, asså, förlåt. har använt martins i stället.
datorn: gör inget. blir jobbigt för dig själv bara.
jag: vaddå?
datorn: jamen, skyll inte på mig om allt måste uppdateras.
jag: var det verkligen så länge sedan?
datorn: ska vi börja eller?
jag: ...ok.


och så lyder jag alla befallningar. ja, jag vill ha nya blablablaprogrammet och uppdatera hitenochditen och kryss i alla rutor, tjohej. och så uppdaterade jag firefox och nu är flikarna överst! det är mycket märkligt. och när jag ska öppna ny flik, så är det ommöblerat i höger-musknappsmenyn, så när jag gör som jag brukar öppnas i stället nytt fönster eftersom de bytt plats! hade jag vetat att det var så har traumatiskt att vara modern hade jag aldrig sagt åt datorn att den fick uppdatera...

1 kommentar:

Sandra sa...

Ah!Jag vet j ag vet jag vet! Samma här!!! Sjuuukt störigt!