torsdag, november 11, 2010

att läsa är tyvärr uteslutet

jag pratar gärna om cykelns fördelar i jämförelse med kollektivtrafiken. jag cyklar i regn och snö (när det har fallit ett par decimeter och de inte plogat cykelbanan släpar jag cykelskrället efter mig) och är en riktigt positiv cyklist. förutom just när jag sitter i sadeln. att cykla från A till B är tradigt.

jag försöker ta lite olika vägar mellan hemmet och jobbet, eftersom jag inbillar mig att omväxling förnöjer, men i själva verket gör det mig nervös. jag gillar att kunna alla sprickor i asfalten, små genvägar och farliga korsningar. jag gillar att kunna cykla i sömnen. men vad kan man då göra för att utnyttja all denna sömncyklartid till fullo? det handlar ju trots allt om 70 minuter i veckan.

jag har sett människor cykla och dricka. ser ganska sportigt ut, om det inte är en kaffe latte. då ser det fånigt ut i stället. jag har sett somliga cykla och äta. ganska grisigt faktiskt. en snubbe jag brukade möta i somras, borstade tänderna samtidigt som han trotsade trafiken i korsningen Carl Gustafs väg/Pildammsvägen. sjukt imponerande, men jag hade förmodligen slagit ut varenda tand ur käften.

so tell me! hur fördriver man tiden? vad gör ni när ni transporterar er? jag har ungefär 60 timmar på ett år att slå ihjäl.

2 kommentarer:

Vintagemamman sa...

jag hade införskaffat en kateter eller blöja så att du kan gå på toaletten samtidigt...tänk så mycket tid där finns att spara!

Limpy sa...

Jag lyssnar på radio. Skulle även kunna tänka mig ljudbok.