måndag, november 15, 2010

som om ingenting hänt här

vaknade av ett dånande oväsen. rör mot rör. rör mot asfalt.

fasaden är täckt av en byggställning på grund av takreparationer, och jag hörde rop där uppe ifrån. såg genom gardinerna hur lampor tändes mitt emot, hur grannar hängde ut genom sina fönster, kedjereaktionen av ljud som inte är sopbil, buss eller barn. låg kvar i sängen och väntade på att få höra sirenerna.

när det inte verkade som att någon var död eller allvarligt skadad vågade jag se efter, och av alla jävla rutor var det en av våra som slagits sönder av det nedfallande stålröret.






allt jag bett om var ju att världen skulle vara lite snällare mot oss ett tag.

this means war.

2 kommentarer:

mikebike sa...

Bra start på dagen. Ge världjäveln vad hon tål säger jag bara :)

Emma says.. sa...

fan!


och jag handlade nästan allt från asos! Fast då har jag tur som har släkt, familj o vänner som diggar kläder och sånt lika mkt som ja