måndag, november 01, 2010

somliga strövar i skog och mark, andra jagar bland betong

jag vet ju inte vad ni i övriga sverige gör när ni får en extra timme på dygnet, men i malmö åker vi gärna ut till närmsta rekreationsområde (läs: industripark) och tar en avslappnande (läs: svettig) promenad (läs: nyckelåterlämning).






det är något smått magiskt med dessa ödsliga industriområden om söndagar. hade det inte varit för det närliggande köpcentrat hade vi förmodligen inte sett en käft. grått, grått, grått. överallt enorma betongblock, lastbilar, låsta grindar och svarta fönster, men om man vågar ta genvägar kan det hända att man plötsligt befinner sig i naturen. med spår av djur.

2 kommentarer:

HMB sa...

jag älskar lyftkranar! de är så himla... fina.

Limpy sa...

jag älskar också lyftkranar, jag vill bli kranförare när jag blir stor.