torsdag, november 25, 2010

lisa vs. livet 1-0

kom precis hem från jobbet. just när jag skulle rota fram nycklarna till min port kom en granne och låste upp för mig. tack tack, sa jag och gick in och parkerade cykeln på gården. när jag kom tillbaka stod snubben kvar, och det visade sig att hans nyckel frusit fast i låset.


jag lånade ut en tändare och hjälpte honom att fixa och trixa en stund, men ingenting hjälpte. övergav honom med ett lycka till.




fy fan vad glad jag är att han hann fram till dörren innan jag.

2 kommentarer:

Vintagemamman sa...

Nu tycker jag att du är en lite små-kass granne....du kunde väl åtminstone gått ut med en kopp varm choklad till stackaren.

saralill sa...

hahaha livet är en sucker, tänk att en sån liten felberäkning av livet självt gjorde att du scorade igen! grattis