måndag, mars 07, 2011

fira söndag med stil

att åka på biltur är kanske det ultimata sättet att spendera en solig marssöndag. åtminstone om man, som jag, blir superexalterad av att se hav, kor, traktorer och road kill, och gillar att rota bland dammiga loppisprylar.




storslagen natur, kondisfika på landet, finfint tittskåp och öppet hav i all ära. det bästa med vår Skånetur var nog Monalisa 2.0.

ja, ni ser ju själva hur jäkla gla' hon är!? vårt kök är plötsligt en skrattfest.


nästa söndag tänker jag fira i Torrevieja. så det så.

6 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll sa...

åh jag vill också rota bland loppisfynd & fira min nästa söndag i Torrevieja. Var där massor när jag växte upp, mormor och morfar hade lägenhet där... Ja inte på loppiset då, Torrevieja ;) hihi.

Burgschki sa...

Jag var på skåne-roadtrip med min pappa igår.

lisa lightning sa...

Emma: Ma&Pa har kommit upp i mormor och morfars-ålder, så de har också lägenhet där. och loppisrotning är underbart!

Burg: träffades vi?? var var ni? vi stannade till i Barsebäcks hamn, Landskrona, nånstans där det fanns kor, Söderåsens nationalpark, Billinge och Höör.

Burgschki sa...

haha jag var i landskrona hela helgen då mamma bor där, o så var vi i lödde sandskog och sen ehh kusten vid malmö typ.

tänkte faktiskt fråga ifall du hade velat öla i malmö, men sen så blev det bestämt att vi skulle göra grejer med familjen nästan hela tiden så det fanns ingen tid. o så var jag ltie nervös över att du skulle säga nej.

lisa lightning sa...

ameh, klart jag inte hade sagt nej. var till och med ledig i helgen ju! men alltså, är det inte jämt så när man åker över en helg, att man tänker att man ska hinna tusen grejer och inget blir gjort. men next time!

Burgschki sa...

next time!