torsdag, mars 24, 2011

om jag hade fyllt år varje dag hade jag varit singel

det är min födelsedag och jag inser att jag fortfarande inte har lyckats uppfostra min kille.

ett år fick jag en clas ohlson-brödrost i födelsedagspresent, bara för att han tagit sönder min blommiga från bluebox. det skämtar jag om fortfarande.

det är som det är. vissa människor är helt enkelt inte present-människor. vissa människor firar inte saker. vissa människor (dumma människor) tycker att födelsedagar, namnsdagar, årsdagar, julaftnar och storkalas är som vilka dagar som helst. därför försöker jag gardera mig. redan några veckor innan jag fyller år bestämmer jag vilken restaurang jag vill gå till. jag försöker dessutom hjälpa min kille med presentidéer, och påminner honom gärna om brödrostincidenten. det var i en sådan diskussion som han lade fram förslaget, att eftersom han bara hade dåliga idéer, så kanske han skulle ta och fixa förlovningsringarna. för det var väl romantiskt och storslaget?

vad jag inte fattade då, som jag fattar idag, är att jag i den stunden bytte bort min tjugoåttaårsdag mot en förlovning som vi pratat löst om i tre år. jag trodde att ringarna var en ursäkt över en trist present, men inte att det var presenten.


nu kanske ni tänker att det säkert kommer en fördelsedagstårta eller nåt, senare, i eftermiddag kanske. men nä. det gör faktiskt inte det. faktum är att jag förmodligen får hjälpa till att betala notan ikväll, eftersom pengarna som jag fick i födelsedagspresent av hans föräldrar, till middagen, sattes in på hans konto och verkar på något sätt ha försvunnit. igår när jag bad honom fixa frukost på sängen åtminstone, tyckte han att det kändes jättesvårt, så jag laddade kaffemaskinen och förklarade "tryck på knappen och gör en macka åt mig när du ändå ska göra en åt dig i morgon." och det funkade. och jag fick en kram. det är inte fy skam.


själv är bäste dräng. igår köpte jag en blomma.

nästa år ska jag köpa present till mig själv också.

5 kommentarer:

Emeli sa...

GRATTIS!

Själv är *alltid* bäste dräng, så köp dig precis vad du vill.

Anonym sa...

samma sak här om det är någon tröst, både från min och rogers sida. dagen innan julafton köpte jag två reatröjor till roger (billigt!) och dagen efter julafton frågade han vad jag önskade mig och jag sa ihpone. fick en men en vecka efter julafton och betalade dessutom hälften själv (kom iof billigt undan igen och ska väl inte klaga med tanke på tröjornas pris hehe, men kom igen, är det verkligen priset det handlar om...?). vissa saker är som dom är bara! och en förlovning är väl inte fy skam, bara du bjuder mig på bröllopet alltså, annars blir jag förbannad! kram charlotte

ps grattis i efterskott!

Anonym sa...

såg nu att ditt inlägg va skrivet i morse så alltså fyller du år idag och inte igår som jag förutsatte.. så GRATTIS IDAG SÅKLART!!! charlotte

lisa lightning sa...

thanx.

och charlotte: om ni båda är likadana är det skitbra. själv är jag en sån som köper presenter månader i förväg. gärna många. och det är inte det att jag själv måste ha massor tillbaka, men något inslaget hade varit fint. ett luktsudd eller ett kassettband eller nåt. *känner mig high maintenance*

Sandra sa...

Grattis Lisa på födelsedagen! Jag har tur. Min kille tenderar att ge mig alldeles på tok för fina och dyra presenter så att jag måste hejda honom!!! Men jag gillar det!

Själv älskar jag dock att få göra överaskningar och fixa pyssel och frukost på sängen och heldagar och allt på en gång. Det har väl gett resultatet att folk får lite dåligt samvete för att de inte riktigt har förmågan att göra så tillbaka till mig... Men men!

Stort grattis i alla fall!

Säg till om du behöver extra uppvaktning om killen inte riktigt fixar't, så kan jag baka en tårta till dig eller nåt! Hehe! Kram