fredag, september 16, 2011

Books and cats and fair-haired little girls make the best furnishing for a room

ok.

jag ÄR en crazy cat lady.

och katten har inte ens kommit än.

igår sprang jag stan runt i jakt på saker som ska få katten att älska mig. i en djuraffär hamnade jag i samspråk med föreståndarinnan, och hon trodde förmodligen aldrig att jag skulle gå. å andra sidan handlade jag betydligt mer än jag skulle, och lovade att komma tillbaka = bra kund.

över huvud taget upptäckte jag hur lätt det är att spendera pengar på ett husdjur. oh, sardingodis! oh, en sysselsättningsleksak! oh, en hörnmonterad klösbräda med kattmynta! oh, gourmétmat i pyttesmå burkar som smakar laxmousse, guld och ädelstenar!

katten har redan fått ett eget rum, där jag bäddat en kattsäng med rena sängkläder och gömt torkad rosmarin och timjan mellan lakanen. har byggt en utkiksplats av ett skrivbord vadderat med överkast och ställt in en rosmarinplanta. överdriver jag?


hade jag haft en förmögenhet hade jag köpt den här kattsängen. den hade till och med fått stå framme.

Inga kommentarer: