tisdag, september 27, 2011

olika sätt att hantera stulen tvättid

1. man tänker "nämen ojdå, här var det visst tvätt kvar i torktumlaren", plockar ur den, viker den och lägger den i prydliga högar på bordet.

2. man tänker "men? här är ju låst?!" och kollar upp vem som tagit tvättiden, går dit, ringer på, ber om ursäkt för att man tränger sig på men skulle man möjligtvis kunna släppa till i tvättstugan, vänlige herrn?

3. man tänker "vad tusan. tvättkorg kvar och torktumlaren full. igen." och knölar ihop allt i tvättkorgen som strategiskt placeras utanför tvättstugedörren som man låser efter sig.

4. man tänker "nä nu jävlar. tvätt på borden, tvätt i torkskåpet, tvätt i maskinen. jäkla ligister!" och nöjer sig med att använda ena maskinen så länge, låter bli att låsa tvättstugan så att grannen ska kunna komma in och hoppas att hen snart kommer ihåg att tvättiden är slut.

5. man tänker "vafan. tvätt i tvättmaskinen. som är igång. och har en halvtimme kvar. superdrygt ju.", lägger i sin tvätt i andra maskinen, låser tvättstugan, sätter en lapp på dörren som glatt hänvisar till den käre grannen att bara plinga på när hen behöver hämta sin tvätt.

6. man tänker "vafan. tvätt i tvättmaskinen. som är igång. och har en halvtimme kvar. IGEN." stoppar programmet, vräker ur tvätten och låser dörren.


nästa gång lägger jag tvätten på golvet. jag lovar. det är till och med samma granne och jag är ganska säker på att han inte ens får tvätta i vår tvättstuga eftersom han bara råkar hyra restaurangen. ja just det. italienaren på hörnan ja. tro inte att jag inte kan lägga ihop ett och ett, med alla de där kökshanddukarna och förklädena. mig ska du minsann inte tro att du kan stjäla tvättid av hur som helst. så det så.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Men åh! Vad störigt! Nästa gång tycker jag du ska stoppa maskinen, kasta in en påse mjöl och sen sätta igång igen! :)

lisa lightning sa...

men oj. mjöl? du är definitivt mer aggressiv än jag trodde!