söndag, februari 06, 2011

all dressed up and nowhere to go?

igår var ledig och festlig kväll, som inleddes med småhysterisk jakt efter den perfekta outfiten. stressad och svettig provade jag nästan varje plagg i garderoben innan jag kunde bege mig ut i snålblåsten. vi gick på wrestling och det var som vanligt fantastiskt, trots oroväckande näsblod, inte mitt. det var efteråt som de typiska helgproblemen började; det där hattandet och velandet. tänkte gå på en fest i källaren, men de tog inga kort. gick på en hemmafest helt snabbt, begav oss ut på stan med dans och flärd i åtanke. halv två-köer överallt.

är det åldern som gör att man inte orkar stå och frysa i en halvtimme för att sedan köa än en gång till en armbågstrång bar? är det bekvämligheten som gör att man ställer in dansplanerna och tänker att det är en dag i morgon också?


när jag kom hem hade jag perfekt frisyr, ofelbara mascaraögonfransar och en paljettklänning som inte hade velat något hellre än att ta en svängom. jag har aldrig somnat så snygg.





2 kommentarer:

Jonna sa...

Sist jag var ute satt jag på spårvagnen på vägen hem och tänkte på hur konstigt beteende det är att ha med sig systemkasse ut på krogen, tills jag fattade att folk omkring mig inte var på väg från utan till sina förfester.

lisa lightning sa...

haha, ja, känns inte alls kul att vara så ur fas med omvärlden. antingen är man ute för tidigt, som du, eller för sent, som jag. förr brukade jag vara i tid och ha kul. vad hände?