måndag, februari 21, 2011

sportigt





jag har upptäckt snooker. egentligen har jag väl aldrig haft nånting emot det innan, men det är nu i veckan som jag äntligen fattat grejen. jag är ju inte nån sporttjej, så det sitter alltid rätt långt inne, det där med att uppskatta fysisk aktivitet. särskilt som åskådare. snooker har emellertid det som andra sporter saknar: outfiten. om jag någon gång ska hänge mig åt idrott så ska det vara i någon gren där man, liksom i snookerns underbara värld, får knyta på sig en fluga innan tävlingen drar igång. till den hör såklart skjorta, väst och lackskor. det är så himla festligt och får alla andra sporter att framstå som ociviliserade. till och med dressyrryttarna i sina kavajer och hattar verkar vulgära i jämförelse. detta nya sportintresse har påverkat vår vardag chockartat och i fredags yttrade jag för första gången i vårt hem frasen : "älskling, kan du sätta på Eurosport?"

jag känner att det nya livet börjar nu.

Inga kommentarer: