måndag, februari 28, 2011

hobbyjobba

vikarien för den bortresta extrajobbaren är sjuk, och det är med iver i blicken jag slänger mig över mobilen och meddelar att jag minsann kan hoppa in på min lediga dag. det är lugnt. jag kan jobba.

chefen frågar om jag vill jobba idag, så tar hon nåt pass av mig i veckan i stället. jag säger nej. "jag behöver pengar mer än fritid för jag har inget liv."


nu slipper jag ha ångest över att inte veta vad jag ska göra idag, eftersom jag inte är sugen på att göra sådant som normala människor gör (jag tänker shoppa, fika, dammsuga, men jag kanske har fel). arbeit macht frei.

5 kommentarer:

Emeli sa...

Känns som att det kunde varit jag som skrev det inlägget.

lisa lightning sa...

jag hade ju lite lovat mig själv att jag skulle ta tag i saker och Get A Life, så jag skäms över hur lugnt jag tycker att det är att jobba på min lediga dag... men visst, ledig kan man ju vara en annan gång.

Vintagemamman sa...

Tack Sis:)Tycker dock att det är lite orättvist att jag inte kan jobba som har längtat så och tycker att det är så kul. Lite som att leka och få pengar. Nu ska jag aja mig i två dagar - sen:)

lisa lightning sa...

det märks att du inte jobbat på länge. det är inte meningen att man ska längta.

Emma says sa...

Haha känner igen mig!