onsdag, februari 23, 2011

svt-appen är ju bara så bra

SVT tycker att det är dags för alla som kan motta public service att betala TV-licens. vilken skräll, va. jag skulle vilja se radiotjänst pejla tolv-trettonåringarna på skolgårdarna, kanske rikta en lampa i deras ansikten i mörka förhörsrum och väsa "betalar din mamma licensen på den där smart phonen, eller ska du ha en snigel på ögat, va?"


när, när, när ska TV-licensen bli en del av skatten, så att vi slipper dessa desperata skämt?!




3 kommentarer:

Emeli sa...

Precis!

Emma says style, love & rock and roll. sa...

Ja, jag har aldrig eg. fattat varför det inte är så?! Fast jag hade väl blivit redigt förbannad förra året om det gick på skatten och jag bodde utan teve & radio (och utan svt-appen) ... haha... Men nu, när jag ändå har skaffat teve så funkar det ju bättre ;)

lisa lightning sa...

emma: men är inte det lite som att tänka att "jag vill inte att skattepengarna ska gå till sjukvård för jag är aldrig sjuk"?

däremot så är det kruxigt. man vill ju inte att regeringen ska bestämma hur mkt pengar public service ska få heller. geniknölarna brinner.