måndag, februari 21, 2011

från det ena till det andra

kommer hem, springer in i köket och svänger ihop en delikat saltlösning, går ut till badrummet och kör upp hälften i näsan. gurglar i resten. två Sinova och lite otrivin comp på det.



min influensa försvann och ersattes av en förkylning. en mansförkylning. en jag-tror-att-jag-dör-förkylning. en apatiskapande jag-kan-inte-andas-förkylning. en stressframkallande rikta-näsan-mot-taket-förkylning. jag har aldrig förr lidit så mycket av snorighet. nu fattar jag var allt ståhej kommer ifrån.


eftersom jag inte har feber längre så anser jag mig såklart vara frisk, för man är ju ingen tönt (och inte heller kaxig nog att sjuka mig när jag redan varit hemma i sex dagar). att le och småprata med kunder samtidigt som man känner att det när som helst ska droppa från nästippen är svårt. att säga "äsch, det är bara lite snuva" när man i själva verket vill skjuta sig i huvet är ännu svårare. så snälla, tipsa mig om hjälp och bot; huskurer, undermediciner, tesorter, you name it! hela mig!






ett plus i kanten är att jag varken kunnat dricka kaffe eller röka på tio dagar. grönt och rött te (inte slembildande som svart) och frukt i stället. jag vet. det är läskigt. känns onaturligt. som att det strider mot guds ord eller nåt. kompenserar med ohälsosamma mängder choklad. det tar udden av skammen.


2 kommentarer:

Burgschki sa...

Usch stackars dig! Esveritox och Kan Jang är bra,annars min favorit hett vatten, lite kanel och lime och så en skvätt rom.


Själv har jag ögoninflammation på båda ögonen.

lisa lightning sa...

nämen oj, då är det nog mest synd om dig! är du blind?

sprit försöker jag undvika, med tanke på den ständiga alvedonmängden i systemet, men heja symtomlindrande hokus pokus-medicin! kan det vara farligt att ta flera olika samtidigt?