söndag, februari 27, 2011

klara färdiga g... eller?


jag har blivit frisk och jag har jobbat hela helgen och i kroppen finns ett sug efter att göra något kul. gå på kalas eller va fan, bara dricka en öl i gott sällskap. i stället sitter jag i soffan, mätt på indisk take out, och väntar på att det ska bli läggdags och ny dag och mer jobb och vår och sommar och framtid.

jag konstaterar för mig själv att det var tre veckor sedan jag umgicks med någon utanför min arbetsplats, och då var det martins kollegor. inget illa med det, men vad hände med mitt sociala liv?


hur tar man sig ur det här jävla melodifestivalhänget? allt är så himla fredagsmysigt, chipsprassligt och pyjamasbyxslappt att jag glömt bort vilka jag känner, vad jag gillar att göra och hur man sysselsätter sig på sin fritid. glamour har blivit en folköl i morgonrock och hur bekvämt det än är att styra upp hela livet efter TV-tablån så får det nog räcka nu. jag är redo att leva igen. det är dags. länge leve livet!




(ja, med start i morgon då. ikväll är det nån film och Oscarsgala och dessutom har jag redan knäppt upp knappen i byxorna och tagit på morgontofflor osv.)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Lisa! Jag hör att du borde ha kommit på kalaset hos mig igår! Nästa gång!!!

lisa lightning sa...

ja, eller hur?! du får sluta ha fina fester när jag jobbar.

Sandra sa...

Ska försöka! Nästa gång ska jag anpassa det efter din ledighet!