fredag, februari 25, 2011

förbannad flärd

blev väckt av trappstädaren i morse (det där med att ha sovrum vägg i vägg med trappan verkar smart tills man testar), och genom mitt huvud for associationerna som de bara kan göra på morgonen:

fredag - lön - ledig - bokrea - räkningar - helvete

eftersom jag inte är en mes tog jag tjuren vid hornen med en gång och ägnade mig åt lite härlig, själauppviglande skuldsanering. förutom att de vanliga räkningarna är betalda, så har jag dessutom sagt upp alla hjärndöda tidningsabonnemang och försökt bli av med den fasta telefonen. det känns bra. det känns zen.


för jag skiter faktiskt i vilken nyans av gult som finns representerad i Vero Modas vårkollektion, eller vilken dildo som är Carolas favorit. hör ni det, Veckorevyn?! jag ville ändå bara ha prenumerationsgåvan!

4 kommentarer:

Emeli sa...

Finns det vderkligen prenumerationsgåvor som är värda ett par nummer Veckorevyn om man är över 13 år?

lisa lightning sa...

ja, det kan ha varit vad som helst. nagellack, badlakan, doftljus, ja, du vet. crap.

Sandra sa...

Jag sitter och funderar på om jag ska skicka in ja till ett erbjudande om en tidningsprenumeration just i detta nu. Jag vill ha några snygga glas och då får jag tre nummer och glasen för bara 49 kr. Ja, toppen. MEN, jag brukar glömma säga upp och då hamnar man i sämsta prenumerationsläget med typ 79 kr per nummer eller något sånt! Gah! Vågar jag skicka in? Jag frågar dig som är expert!?

lisa lightning sa...

ja, jag ÄR expert! du beställer, glömmer säga upp, får inga räkningar förrän du är uppe i en summa som känns, och då finns det en risk att man inte hittar dem eftersom de kamoufleras längst bak i tidningen. till slut får du inkassokrav, säger upp prenumerationen och undrar vad som hände med glasen de skulle skickat.