tisdag, februari 22, 2011

svårroad medelålders

det är inte det att jag är en negativ person. jag bara tycker att mycket som händer är ganska trist. eller, kanske inte trist, bara ointressant. klart att det kan vara kul att gå ut på nån klubb och bli lite för full, men minnesvärt? jag tycker faktiskt inte det.

därför blir jag så galet peppad när det dyker upp saker som engagerar något i mitt lyckocentra. som spelningen med allo darlin' i fredags, som jag värmt upp inför i en månad, myslyssnat på och ringt hit en vän från borås bara för att ha någon att dansa lite extra med. och så blev jag sjuk. hej hopp, livet.

eller som när den här inbjudan damp ner i inkorgen:

GALAPREMIÄREN
av Jessica Nettelbladts
Jag är min egen Dolly Parton

I NÄRVARO AV REGISSÖR, MEDVERKANDE OCH PRODUCENT


VISNINGEN FÖLJS AV EN MUSIKALISK HYLLNING TILL DOLLY PARTON
AV GUDRUN HAUKSDOTTIR, NINA PERSSON, HELENA JOSEFSSON,
CECILIA NORDLUND OCH LOTTA WENGLÉN MED VINDLA STRING QUARTET.



bubbel, film, bra musik, lite DJ-häng och mingel. jag uppskattar det. starka fruntimmer och glamour. en chans att träffa gamla kollegor och ett tillfälle att ta på sig klänning och så röda skor som möjligt. men tror ni att jag kan den dagen? nä, för då är jag bortrest. tjohej.




jag ska hur som helst gå och se filmen. läs mer om den här.

7 kommentarer:

Emeli sa...

ajajaj vad trist för dig.
Men en sådan inbjudan kan ju inte förgås. Varför inte lotta ut den bland dina läsare ;)

lisa lightning sa...

hade jag hemskt gärna gjort om det inte var en såndär förbannad Personlig Inbjudan. så jäkla typiskt.

Emeli sa...

Jag kan vara du

lisa lightning sa...

ge mig din mailadress så vidarebefordrar jag inbjudan. försöka går ju!

donk boys sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lisa lightning sa...

...fast hahaha, det funkar ju inte om den som man ska osa till och som har hand om listan känner mig. lena i dörren kommer aldrig att tro att du är jag för hon vet ju att jag är jag.

Emeli sa...

men åååååh.

Lena, om du läser - skicka en personlig inbjudan till mig ;)
emeliemeli hotmail.com