fredag, maj 22, 2009

en ursäkt eller ett förtydligande eller båda delar.

jag har trampat i klaveret, missförstått och blivit missförstådd.

mitt inlägg om theCritics visade ju sig vara missriktat, och härmed ber jag om ursäkt till skribenten Emma-Lou Pesonen. jag slarvade och läste hennes artikel som en recension, fastän det var just en artikel. sorry.

vad som är ännu värre är att glädjespridaren uppfattade det som att jag har problem med stavfel. jag menade ju tvärtom, att ingen bloggare borde kritiseras för sitt språk. för att förtydliga: glädjespridarens skrivsvårighet har sin grund i njursvikt. någon modebloggare som kritiserats av theCritics kanske lider av dyslexi, men har inte nämnt det i sin blogg. vi kan ju inte veta mer än det som publicerats. min poäng här är ju att det inte spelar någon roll hur man skriver, så länge innehållet kommer fram.

så, igen: heja bloggar! låt alla skriva om vad de vill och hur de vill!




1 kommentar:

justine sa...

det stog ju i ditt förrgående inlägg att - glädjespridaren kan inte skriva , så det var inget miss vad jag såg , jag kan skriva men har skrivfel , svårigheter med nesatt syn på grund av allvarliga njursvikten , men det gör mig inte svag tankemässigt eller fördummar mig som person , jag står för min blogg och skickade den för kritik och de skrev vad de ansåg , jag tar kritiken från Emma -lou om mina stav fel , men har också sagt varför och hon skriver det jag sagt , hon är en skribent med en ärlighet och proffsigt syn då hon skriver , med kritik och ros var jag så nöjd med det , justine ..