fredag, maj 15, 2009

jag läser, alltså finns jag



jag ägnar morgonen åt mina favoritsysselsättningar: dricka kaffe, helst litervis, och läsa alla bloggar som ramlar över mig. jag älskar bloggar. jag struntar i om de är egocentriska, uruselt skrivna svammelharanger fulla av navelskåderi, korkade och ibland obehagliga åskådningar av världsläget eller skyltfönster med Dagens Outfit. det är helt fantastiskt hur jag, som sitter här i min soffa, kan få reda på en massa skumma saker om människor runt om i sverige och världen, som jag absolut inte känner. som att tjuvläsa dagböcker.

dagens första upphittade blogg heter fet och skitarg, och underhåller på riktigt. förutom att alla inlägg känns som lösryckta monologer (som är roliga trots bristen på sammanhang), så vilar det en skön aura av politisk inkorrekthet. där hittade jag till exempel detta exemplar av britneyfilm:




jag prenumererar såklart på blogginlägg. det gör alla som är senila. hade det inte varit för bloglovin så hade jag glömt vilka bloggar som är bra, adresser, vilka jag följer, ja, ni förstår. bokmärken är töntiga. favoriten just nu är såklart annamarias berlinblogg. nu när vi går i väntans tider (två veckor kvar), så finns det inget mysigare än att slänga upp benen på soffans armstöd, känna hur benen blir lite svettiga av laptopvärmen och försvinna bort i hennes version av berlin. fina bilder tar hon också.


ibland sneglar jag på dagstidningarna som ligger vid mina fötter. och så tänker jag att jag borde läsa om den stora världen i stället för dessa människors småvärldar. sen tänker jag att jag struntar i världen.

dessutom får man alla nyheter snabbare genom bloggar och twitter. dagstidningarna är sena.

Inga kommentarer: