tisdag, maj 19, 2009

överskattat att se

jag ska inte påstå att alla drömmar gått i kras. nej, så är det faktiskt inte. på många sätt är allting bättre än vad jag drömde om när jag var yngre. inte för att jag hade drömmar då heller, utan snarare idéer om hur framtiden kunde tänkas se ut. drömmar, nej, det ägnade jag mig inte direkt åt. och det är ganska bra, livet. men jag kan inte låta bli att fnissa åt somliga vanföreställningar jag hade som barn.

1. jag var övertygad om att när man blev vuxen så fick man ett jobb (om man ville ha ett).

2. jag var övertygad om att när man blev vuxen så visste man vad man ville göra.

3. jag var övertygad om att när man blev vuxen så hade man råd att gå till doktorn, tandläkaren eller optikern, för så pass mycket pengar borde vuxna ha.




hahahahahahahahahahaha. yeah, right. jag tänker ta mig tusan ha de här glasögonen (som mamma betalade hälften på och som införskaffades för fyra år sedan) tills de går sönder, trots att jag behöver annan skärpa. huvudvärk? ähh, det är säkert bara vätskebrist, för så resonerar vuxna.

4 kommentarer:

manda sa...

Tack tack (:

Tänka sig, jag trodde också att vuxna fick jobb och att man visste vad man ville göra ;O

denise sa...

ja, du har nog kanske rätt. å andra sidan vet man juu inte det förrän man blivit gammal. definns ju dolm som gör allt för at fortfarande se unga ut, medaq vissa inte alls bryr sig.. det återstår att se hur man själv blir :)

Maria sa...

hej!ja jag brukar också göra så när jag har bestllt saker,men nu inför sommaren behöver jag pengarna extra mycket hehe
annars hade jag antagligen slängt in det i garderoben och sagt till mig själv att en dag kommer jag garanterat använda den/det,men den dagen kommer aldrig haha

Jag trodde med att det skulle vara så när man blev vuxen,och att allt skulle vara så enkelt som vuxen,, men ack vad fel jag hade :P

helen sa...

haha!
ja, va fan hände?

och vad ska jag ha mitt fulla VHSinspelade band med "Äntligen Hemma" från 96 till? Jag trodde jag skulle behöva det nu nr jag är vuxen och ska inreda en egen lägenhet.
haha