torsdag, maj 28, 2009

när jag säger promenad menar jag cigarett

ord kommer i perioder. det är ett fantastiskt fenomen. denna vecka har det tjatats en hel del om tore wretman. det gör mig ingenting. mat gör mig ingenting (bara rundare än nödvändigt). när det var reklam i Top Chef nämndes akilleshälen på två av de fem kanaler vi hann bläddra igenom. hur höga är de oddsen egentligen? hur ofta säger man "akilles häl?" och idag har jag sagt "Bra tajmat!" säkert fem gånger, vilket är helt osannolikt många gånger för att vara jag. dels för att ingenting i mitt liv brukar tajmas bra, men också för att det är ett uttryck som inte bor i min mun.

men visst, snickaren ville att jag skulle flytta mig precis när jag skurat klart.
någon ville käka precis samtidigt som jag.
någon kom till jobbet samtidigt som snickaren.
någon kom ut ur duschen samtidigt som jag ringde.
någon knackade på rutan samtidigt som jag dammsög sista hörnet.
bra tajmat helt enkelt.


idag är en bra dag. det är tajmingen som gör det (jag vill egentligen hemskt gärna skriva timingen, eftersom det känns mer vettigt, men jag låter bli eftersom det kan bli så knepigt att läsa ut). jag har träningsvärk i armarna, jag har cyklat genom ett hällregn och jag har spenderat 45 minuter under en vask, men det är trots allt en bra dag. fick fina väskan på posten, åt thaimat (tajmat, heh), tycker att det är okej med lite regn ibland och funderar på att gå en promenad.





Inga kommentarer: