torsdag, maj 14, 2009

sommar, det kliar i fingrarna



varför är det alltid mitt i månaden, när man är sådär pank att man helst vill sluta äta, som man blir alldeles toksugen på att shoppa? det funkar likadant året runt, fast kanske är det lite värre nu i ljuva maj, när allt i garderoben känns svart, grått dystert och varmt, och allt i skyltfönsterna är inspirerande färgglatt och skriker: Jag kommer att få dig att dansa sommarnätterna igenom! Köp mig!

exempel:

till de här sjuka leggingsen (Manish Arora för Indiska, 795:-) hade till och med den vintrigaste av klänningar/tunikor peppat upp och blivit disko.


också från Indiska, fast bara 299:-, kommer den perfekta sommarklänningen!


jag smälter (dessa behöver jag nog)! blommiga sandaler från eurosko, 399:-.


eller varför inte svettas i en crazy zebratop från top shop?


och om man vill ha somriga blingbling-smycken, så är det bara att tömma kreditkortet på abay.nu.


ja, men nu var det ju detta med finanser, så jag ska inte ränna gata upp och gata ner efter de perfekta sommarplaggen. i stället ska jag inventera min garderob och se vad jag kan hitta som jag glömt bort att jag hade. det är lika spännande varje år!


ett tillägg: jag gick och provade de underbara sandalerna, men de var inte anpassade efter mina breda fötter. nu tycker jag att någon jag känner med näpnare fötter ska köpa dem i stället, så att jag får titta på dem ofta, ofta!

Inga kommentarer: