lördag, juli 04, 2009

att vara effektiv.

det finns olika sätt att packa en strandväska. i början av säsongen (läs: nu) är jag lika överambitiös som när jag ställer till med kalas. jag vill ha med allt! dubbla badlakan, strandstol, kaffe, muggar, äpplen, kam, solkrämer, lip gloss, tre olika tidningar, korsord, minst två böcker, solglasögon, två ombyten, extra filt, pennor, anteckningsblock, vattenflaska, matsäck, plastpåsar, mobiltelefon, örhängen som matchar baddräkten, hårsnoddar, ögonskugga, fickspegel, glasspengar och gud förbjude att jag skulle glömma sprayflaskan med ansiktsvatten från body shop.

resultat: väska stor.

vid sommarens slut brukar min strandväska bestå av en handduk och dagens tidning. that's it. glamouren är ersatt av logik. solkrämen är utbytt mot sommarskinn. klädombytena har förvandlats till den mer spartanska inställningen att det är rätt skönt och svalkande att ta sig hem från stranden med blöta badkläder under linnet och shortsen.

resultat: väska i plastpåsmodell.

årets baddräkt






1 kommentar:

HMB sa...

det var den snyggatse baddräkt jag sett! herregud. snygg snygg snygg

är den i din ägo?