torsdag, juli 16, 2009

banarbetet

det är ju jättebra att någon smart herrklubb kommit på att det är dags att bygga ut och lägga om järnvägen. jag tycker ju att kollektivtrafik är fantastiskt. hade det inte varit för tåg och buss så hade jag ju aldrig kommit utanför stan. så visst, toppen!

men jag förvandlas till en gnällig kärring, när jag först missar bussen i Eslöv, för att tågsatan stått stilla i Åkarp i tio minuter på vägen, och sedan måste vänta på vägen hem eftersom tåget (som ska gå var tjugonde minut) är 40 minuter sent. jag blir sur som en skurtrasa. fick till slut en underbart bekväm plats i en halvtom kupé, och hade just satt mig tillrätta med mitt korsord när jag blev informerad om att jag skulle bli tvungen att byta tåg i ett ösregnigt Lund.

min resväg, som brukar gå på en dryg halvtimme dörr till dörr, tog idag en och en halv timme. dessutom var jag hungrig.

hej SJ eller Skånetrafiken.
kan ni säga åt banarbetarna att de lägger på en räls.
tack.

mvh

en vanlig pendlarkäring





Inga kommentarer: