fredag, juli 10, 2009

fredagskyl

ifall vi plötsligt skulle befinna oss under belägring och tvingas leva med utegångsförbud, så hade vi klarat oss. en stund i alla fall. tills vi dött av alkoholförgiftning.

min kille är för tillfället besatt av trappistöl, och kylskåpet ser ut som ett förstadium till ölprovning. femtioelva olika sorter, med bara en flaska av varje.

själv är jag en weissbiertjej, men även mina behov har blivit tillgodosedda. idag har jag tänkt premiärsmaka Hoegaardens bärburk.



kvällen bjuder på kalas. det är min lillasyster som ställer till med förlovnings- och inflyttningsfest. jag förstår inte var hela bröllopshysterin kommer ifrån. plötsligt är alla förlovade och nu i helgen gifter sig två par jag känner på olika håll i sverige (lycka till!). jag tänker att om vi hade haft en massa pengar så kanske vi också varit gifta nu. i stället är vi nöjda med att vi ska gå på en lägenhetsvisning nästa vecka. vår lägenhet är helt okej, men jag tackar inte nej till trettio extra kvadratmeter och femhundra mindre i hyra.

vi får gifta oss efter flytten.

pysselpresent


det är svårt att ge bra presenter till ett par som inte alls har samma smak som jag, och som dessutom har betydligt mer pengar. jag inbillar mig emellertid att de är i behov av en vettig vinöppnare, så varför inte då lägga till en flaska rödtjut och två vinglas i hårdplast som de kan släpa med sig på sommarens eskapader? inslagningen lämnar en del i övrigt att önska, men allt cellofan var slut.







Inga kommentarer: