torsdag, juli 30, 2009

donna tartt var ett geni


solen skiner och jag är på dejt med mig själv.
solen skiner och först tänkte jag åka hem till mamma och pappa och dricka ett glas vin i deras trädgård, men de var upptagna, så jag gick hem.
solen skiner, tvätten snurrar förnöjt runt, runt i tvättmaskinen och jag ser förnöjt på matlagningsprogram på tre kanaler samtidigt.
solen skiner och jag är alldeles proppmätt av en varm potatissallad som jag snabbt som katten vevade ihop på rutinerat tidsspararmanér (skållhet nypotatis varvad med rödlök och en vinägrett av dijon och herbs de provence, som sedan geggas ihop med mixsallad, fetaost, tärnad tomat och billig burkmajs tills allt är lagom löst i konturerna).
solen skiner och jag ska färga håret och lyssna på radio.
solen skiner och jag läser min favoritbok för tredje gången och den är fortfarande bäst och mest spännande och fin av alla, och jag blir tokigt uppslukad och hjärnan dimmig och världen är lite mer avlägsen just nu.
solen skiner och jag skriver en mental packlista inför nästa veckas värmlandssemester.
solen skiner och ibland är det alldeles underbart att bara vara för sig själv.



en brasklapp:
hej martin.
jag tycker mycket om att bo med dig.
puss.




Inga kommentarer: