torsdag, juli 23, 2009

vill ni anställa mig så är jag billig.

jag vill sadla om, sluta servera och börja fixa, trixa och göra livet lite finare. jag vill hamra lister, rolla färg, råka sätta händerna på byxbenen och skratta åt färgfläckarna. jag vill skruva isär kontakter bara för att skruva ihop dem igen när allting runt omkring är blankt och lackat. jag vill betsa träbänkar, skruva ihop bord och tejpa överdrivet mycket med maskeringstejp som jag sen måste pilla bort med naglar som är alldeles fulla av färgprickar, stänk och smuts. och mest av allt vill jag spackla. smeta ut, släta över, täcka igen. och slipa med mjukt sandpapper tills ingenting gör ont när man tar på det.

jag älskar doften av träspån och nymålat.




2 kommentarer:

HMB sa...

JA
precis det där vill man göra!

och btw; om du ska till kyrksten - som jag nu kollat upp vart det ligger så tycker jag du ska sätta dig på cyekln och ta en tur runt Bjurtjärn, för Bjurtjärn är tamigfan skitmysig.

lisa lightning sa...

tack, bjurtjärn står på att göra-listan. vi ses i skogen eller på sjön eller åkrarna.