onsdag, augusti 26, 2009

den stora sängflyttardagen

jag tänkte att det skulle vara så enkelt, bara för att vi är så starka.

sängen vi skulle hämta var på fjärde våningen. och visst, det fanns en hiss, men den var såklart alldeles för liten. och allt var plötsligt så tungt. halvt desperat ringde jag min pappa som är hjälte, och han satte sig i bilen och kom för att köra alla delar de två kvarteren hem till oss, men en resårbotten går ju inte in i en vanlig bil, tänkte vi, så vi bar hem den, och svetten lackade och vi fick vila var femte meter och vi fick byta grepp hit och dit för mina händer var alldeles hala och ömma och smalbenen slogs sönder och jag tänkte: tur att pappa kommer med bilen! men sängramen? nä, den gick ju inte att montera isär. för vi saknade en hylsnyckel. så vi bar. precis som med den stora madrassen. nedför trappor (fast då tiggde vi hjälp av en stackars kille som råkade bo i kollektivet där vi hämtade sängen) och två kvarter, och det enda som pappa fick köra i bilen var en bäddmadrass och en stålbalk. sen fick han en iskall ramlösa från vår närbutik. hjältepappor är bra att ha!

välkommen nya sängen. hoppas att du inte är för mjuk.

vi firade sängflytten med indisk take out, så som man ska göra när man burit tunga saker.

och förresten så står det en 120 säng i vårt vardagsrum nu, som täcker hela golvytan. det ser verkligen jättekonstigt ut, men lite mysigt. som att bo i ett kuddrum. eller sängrum. eller madrasserad cell. vill du köpa den så får du. madrassen är helt utan mensfläckar och annat snusk (så om du vill ha det så kostar det extra).




Inga kommentarer: