måndag, augusti 31, 2009

vilohelg

...det måste vara nåt särskilt med den nya sängen, för jag har inte velat gå upp ur den. i fredags efter jobbet gick vi ut och drack lite öl, och sen sov jag. och vaknade, men gick inte upp ur sängen på riktigt förrän nu.

martin gick och handlade mat som han lagade och serverade i skål med sked, så att man kan ligga ner och äta med en hand. martin hämtade tidningen så att jag inte skulle behöva zappa i onödan mellan kanalerna. martin trollade fram polly, den äckliga julversionen, och sen hade vi en äventyrlig godisstund (ja, för de flesta är ju äckliga i pollys julpåse). jag fick gå på toa själv, men det är också allt.

man kan tro att jag skulle vara utvilad, understimulerad och störas av kuddfrisyren, men helst av allt vill jag faktiskt krypa ner under täcket igen. vår nya säng är jätteskön, och har en kant som är precis lagom bred för fjärrkontrollen.




Inga kommentarer: