torsdag, augusti 13, 2009

örebro. vilket mekka.

när vi var på väg till Karlskoga mellanlandade vi i Örebro. som vana Örebro-mellanlandare slängde vi in resväskan i ett skåp på stationen och sprang ut på stan. Martin ville till Bananamoon (Järntorget) och köpa skivor.

-Hoppas de inte har nåt bra, sa jag och bävade inför att behöva stå och hänga i ett skivbutikshörn i en halvtimme och iaktta bläddrandet.

Bananamoon visade sig emellertid vara en pärla. det var jag som bläddrade. och blev nostalgisk, glad och shoppingkåt. reahyllan inom pop/rock var tre meter lång och varje skiva kostade 39:-. och så var det 20% på det. jag köpte två, fick en gul påse och var glad.


CD. ni vet, sånt man lyssnade på innan Mp3.

i affären spelade de Abba. den tatuerade rocker-snubben bakom disken nickade i takt.
-Det var inte igår, sa jag.
-...så jäkla najs alltså, sa han.

glad i hågen tänkte jag att ag skulle lyssna på mina nya skivor när jag kom fram. sen tänkte jag att jag skulle lyssna på dem när jag kom hem. sen har det gått en vecka och nu plockade jag äntligen fram dem ur påsen. kanske för att TV:n var tråkig och kanske för att emil jensen ska spela på malmöfestivalen nån kväll, fast jag kommer säkert inte att gå dit.







Inga kommentarer: