fredag, augusti 21, 2009

katten Noahs present

jag och martin är kattvakter åt thomas och maries katt Noah. han är mjuk och fluffig och gör kattgrejer hela dagarna. sover, sover, gäspar och sover. han bor såklart kvar hemma hos dem, så vi får få dit varje dag och fylla på mat och vatten och sådär. det gör nog inte honom nåt, att få vara själv. han vaknar inte ens när vi kommer. första gången vi var där väntade en fin present på köksbordet. till oss, men mest till mig tänker jag.

balsam, hårspray, body wash, plattångsspray (?), schampo och en såndär förstorande fickspegel. allting är vansinnigt lyxigt och dyrt. fast jag vet att thomas kör runt såna saker på sin gaffeltruck, och just de här flaskorna och sprayerna är säkert sådant som "ramlat av". men det gör inget, för jag blev lika glad ändå.

det är trevligt att passa katt och få present!





2 kommentarer:

HMB sa...

jag kan vara kattvakt! jag vet hur man gör!

lisa lightning sa...

jag älskar att vara kattvakt! jag brukar få passa en katt som heter Doktor Gonzo, men just nu är det ju Noah som gäller. (men jag erkänner att det inte är alls så roligt att behöva gå iväg och mata, när halsen är alldeles svullen och huvudet febrigt. du kanske kan komma och mata katten åt mig?)