onsdag, augusti 19, 2009

kan man inte köpa ett test på apoteket?

jag är drabbad av det som förut kallades förkylning, men numera går under namnet svininfluensa. eller, jag är snorig, har ont i halsen, har haft feber i några dagar och känner mig som ett allmänt ynk. jag tvingar mig själv att dricka te, fastän jag inte alls är särskilt road av fenomenet. jag är en kaffedrickare. zoegas. starkt. inget konstigt. men jag inbillar mig att te ska hjälpa mot vinterrelaterade åkommor, så därför har vi bunkrat.

det är faktiskt ganska rejält med te, för att vara hemma hos en som inte gillar det. typiskt mig. överdriva.


det jobbigaste med att vara sjuk just nu är ju att man inte får gå till doktorn. nä, det får man bara göra om man har svårt att andas. det säger de på svininfluensan.com, så det är bara att lyda. fast jag grämer mig. för tänk om jag har svininfluensan, utan att någonsin få veta säkert.

en historia jag aldrig kommer att kunna berätta för mina framtida barn.


och som om det inte vore nog med elände, så har malmöfestivalen nått mitt jobb, och någon jäkla snorunge har vandaliserat min cykelsadel med festivalspray.





Inga kommentarer: