tisdag, augusti 25, 2009

när jag blir stor ska jag sova vitt och brett.

ja, jag skulle gärna vilja ha en stor och ljus trea med vita trägolv, stuckatur, badkar med lejontassar, öppen spis, snirkliga, hemliga vrår med skafferi, dolda luckor, gamla manglade lakan och en enorm walk in closet. där hade jag trivts, med min röda stol, mina svarta kandelabrar och mina hundra par skor. men tills dess att jag hittar den där lägenheten, så passar jag på att ta några vuxenpoäng. i morgon ska jag och martin gå runt hörnet och hämta en dubbelsäng. efter fyra år på 120, så kommer det att kännas som att bo på hotell.


och jag kan nog utstå att bo kvar ett tag i vår tvåa, som trots allt har ett helt okej laminatgolv, tvättmaskin, diskmaskin, lampstuckatur, och en riktigt jäkla bred vägg. ...hur man nu kan bli så förtjust i något som en vägg, ja, det vet jag faktiskt inte.


den konstiga kristna tavlan till höger målade min mormor när hon gick i realskolan.





Inga kommentarer: