lördag, augusti 15, 2009

som en egen liten malmöfestival. i eslöv.

min chef har tagit över en bowlinghall. det var där vi pysslade, målade och trixade, och det var där jag upptäckte min tjusning för spackling. igår bjöd hon på invigningskalas för släkt och vänner, så så fort mitt arbetspass i malmö var slut, åkte jag och martin dit (och vi var bara två timmar sena). sen fick jag ett glas vin. och ett till, och kanske något till, och sen dooleys, som jag nästan aldrig får för mig att dricka, och sen lite vodkadrinkar och jägershots. somliga bowlade. jag drack. på chefens initiativ givetvis.

och idag har jag jobbat. på chefens initiativ. (hon är snäll.)


...men det bästa kalaset är kanske ändå att komma hem till en nystädad lägenhet, en svettig kille och säga "hey, ikväll går vi ut och äter tycker jag." det är så en arbetsvecka ska avslutas. det är så slipstenen ska dras.




1 kommentar:

HMB sa...

jag tycker: !