måndag, februari 01, 2010

cph 29-31/01/10















exempel på saker som kan hända i köpenhamn:


1. taxichaffisar kan tacka nej till en körning och be en ta en annan bil.
2. taxichaffisar kan vara så sugna på att plocka upp en när man vinkar på dem, att de glömmer att det är halt och hårt trafikerat, och blir alltså påkörda av andra bilar.
3. man kan tycka att det känns pinsamt att ha orsakat en taxiolycka på en hårt trafikerad väg, och alltså fly fältet i skydd av mörker och snö.
4. man kan åka taxi till en klubb, bara för att komma en timme för tidigt, dricka en halv öl och promenera tillbaka.
5. man kan tycka att promenader i snö och natt är det finaste som finns.

6 kommentarer:

Burgschki sa...

det är så härligt med Malmö att man har Köpenhamn runt knuten. För visst påverkas Malmö och Lund av staden?

Jag kommer ihåg när jag var nyinflyttad i Skåne och tyckte det var så himla häftigt att Sydsvenskan jämt tipsade vad som var på gång Köpenhamn.

Öresundsregionen är för fan bäst (ser Hamburg som en förlängning av regionen) varför bo i Sthlm liksom?

Maggie sa...

åh jag vill ha den där tygkassen.

lisa lightning sa...

burg: vi åker till kph pinsamt sällan, men det finns nog många som är bättre på det.

maggie: visst är den fin?! illums, 70 dkr tror jag, men gör för tusan inte misstaget att plocka ner en som hänger på display, för då blir tjejen i chanel-hörnet arg.

HMB sa...

ÅH!
Kom an!
Det bästa!

ullis sa...

berætta mer om den leviterande kycklingen??

lisa lightning sa...

det är en jättefin uppblåsbar knulldocka, som hängde vid vårt hotell. kvällen innan hade hon huvud, men när jag skulle fotografera så samlades män på knarkjakt runt mig, så jag lade ner det projektet. därav huvudlös kvinna i nöd.