fredag, februari 19, 2010

fridagsnöjen

i kväll ska vi äta stans största hamburgare. bordet är bokat halv sju. det är då vi pensionärer äter.

innan dess ska jag sista minuten-shoppa mer på tradera (hittills har jag köpt ett par skor som jag inte vet om jag vill ha) och lyssna på the od på repeat.

ibland googlar jag charterresor, men stänger alltid fönstret innan jag hunnit titta.

ibland tänker jag att ju äldre man blir, desto snabbare går tiden.

ibland skäms jag när jag hör hur andra pratar om att ta tillvara på varje dag.

8 kommentarer:

Sara Katt sa...

"carpe diem", världens i särklass sämsta uttryck. sluta hetsa och ta en kaka till, säger jag.

på andra plats kommer förresten "lev varje dag som om den vore den sista". med dödsångest eller vaddå?

att ta det chill är också att ta tillvara på dagen, tycker jag.

lisa lightning sa...

du har rätt, och oftast nöjer jag mig med lugna, händelselösa dagar. men när man vet att man har saker att göra, så är det svårt att låta vilan ara rofylld.

Anonym sa...

hahaha jag och roger hade bokat bord klockan fem en gång... lönt att boka bord liksom, va såklart bara vi i hela lokalen hehe... kramar charlotte

lisa lightning sa...

HEJ CHARLOTTE!!!!! sanningen är att det var fullt på restaurangen, så vi gjorde rätt i att boka bord. och det var gott. och jag orkade inte äta upp som vanligt. och jag saknar dig!

Anonym sa...

orkade inte äta upp?! nej vet du vad, det där känner jag inte igen... hehehe. borde ta en pubkväll i malmö snart, när du inte jobbar ihjäl dig, då kan jag äta upp din mat som du inte orkar för jag vill alltid ha större portioner när jag är ute och äter! ok?

lisa lightning sa...

anonym: vem du än är, så ja. det gör vi.

Anonym sa...

hahaha glömde skriva mitt namn. det var ju bara jag igen.. charlotte alltså. hehe.

lisa lightning sa...

och min hjärna måste ha varit avstängd. fattar jag ju nu att det såklart var du...