fredag, februari 12, 2010

valentin.






















när jag kom hem från jobbet idag hade martin köpt rosor till mig. jag vet inte om det har hänt innan. och vi har ju ändå hängt ihop i snart fem år. han måste ha gått in i nån Alla Hjärtans Dag-psykos, för han hade även städat lite och handlat hem god mat och vin till mig.

jag tyckte alltid att det lät klyschigt och jäkligt när kvinnor pratade om hur glada och tacksamma de kände sig när de kom hem till lagad mat och städad lägenhet. men det är ju så. man blir ju glad ju.

särskilt när ens kille lämnar en ensam i den städade lägenheten, och drar vidare ut i natten, och man måste stanna hemma eftersom man ju snart ska gå och jobba igen. då tänker man ju "ja, va fan, det hade ju kunnat va stökigt också."

fredagsmys. det är just vad det kallas.

Inga kommentarer: