onsdag, februari 17, 2010

man ska aldrig BÖRJA på något, för då måste man AVSLUTA

jag går igenom en kris. det känns precis som när jag pluggade. jag kunde sitta med böckerna i flera veckor, vara bergsäker, supa mig skitfull kvällen innan tentan och strunta i att gå dit.

eller som då man visste att förberedelserna inför föreläsningen var överkomliga. att det var enkelt. då brukade jag hamna i sängen med blicken fäst på en fläck i taket. och stanna där. tills det var för sent.

jag klarade mig alltid, men det var obehagligt (fast jag har fortfarande inte skrivit min D-uppsats).



jag har så mycket jag borde göra, fast alla idéer i kombination med en brinnande kravlöshet och prestationsångest, gör att allting blir till ingenting och jag våndas.

2 kommentarer:

Burgschki sa...

det är helt normalt..


(jag har ny bloggadress ingensagan.blogspot.com)

lisa lightning sa...

ångest. ångest. ångest.