onsdag, maj 19, 2010

älskade gäster

på mitt jobb finns en sur gubbe som kommer och fikar varje dag. han pratar sällan, kanske är han lite senil. faktum är att det tog ett år innan han ens sa hej till mig, trots att han räckte fram pengar varje dag.

idag hängde han som vanligt på låset när vi öppnade, köpte en kaffe och en ostmacka. jag hann knappt lämna kassan förrän han var tillbaka och ville ha en macka till.

jag: Var det gott idag, Månsson?
han: Nä. Jag var hungrig.


gotta luv them ol' geezers!




-iLisa

4 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll. sa...

haha, gamlingar är kul. och vissa av dem väldigt ärliga! :D Fast så illa kan han ju inte tycka det smakar om han fikar varje dag.

lisa lightning sa...

jag tror att han i hemlighet ÄLSKAR våra mackor och wienerbröd. han är bara en surgubbe, helt enkelt.

Sandra sa...

När jag jobbade på café var det alltid en tant som gick in och köpte sitt fikabröd på konditoridelen. (Det blir ju billigare när man ska ta med sig) och sen gick hon och satte sig och åt vid borden i cafédelen. Så fick man ju inte göra och en gång sa jag till henne och då skällde hon ut mig efter noter. Hon var verkligen rar hon!

lisa lightning sa...

naaw, gullig tant.