måndag, maj 17, 2010

Malmö har 410 km cykelbanor

idag börjar jag inte förrän tre. därför lyxade jag till det rejält, med en lång sovmorgon. gick inte upp förrän kvart i sju. sedan dess har jag, i mitt huvud, försökt rättfärdiga mitt behov av en ny cykel.

  1. gamla cykeln får punka hela tiden. det betyder att det är nåt fel.
  2. gamla cykeln har skeva hjul. jag är van, men andra tycker att det är läskigt.
  3. gamla cykelns bromsar funkar inte ibland (se 4). det är farligt. ibland.
  4. gamla cykeln är alldeles röd av rost, från ringklockan via kedjan till ekrarna.
  5. gamla cykeln har kostat mig en absurd summa pengar det senaste året. jag borde ha köpt en ny för länge sen.
  6. jag cyklar varje dag. jag behöver cykla bra.
  7. martin behöver en cykel. han kan få gamla cykeln.

ni hör? det är både av ekonomiska och säkerhetsmässiga skäl som den här investeringen är av godo. att jag sedan vill ge dödsfällan till min kille kanske låter lite märkligt, men han cyklar inte så ofta, så det borde vara hanterbart.


eftersom jag ändå skäms över att spendera tusen spänn jag inte riktigt har, ska jag nu städa, skura toaletten och tvätta kläder. så kanske jag tycker att jag förtjänar det sen. jag hoppas att jag gör det.



nya cykeln?

Inga kommentarer: