fredag, maj 07, 2010

lisa lightnings day of fun

idag ska jag ut på äventyr med mina föräldrar.

först blir jag upphämtad av pappa, och så kör vi inom mataffären på vägen hem till gården. och alla VET att det inte finns något bättre än att gå i mataffären med en förälder. man kan plocka på sig lite vad som hest, och sen slipper man betala för det.

sen ska jag använda mammas symaskin, förhoppningsvis äta nån god lunch och kanske gå promenad.

i eftermiddag ska vi på bilutflykt. det är kul att åka bil med sina föräldrar. det känns som om man borde vara i svartvitt och ha på finstassen. söndagstur. vi ska till vellingeblomman där jag kanske får se på djur, och till sommarboden för att mamma tror att det är sommar och vill ha en baddräkt.

sen ska jag förhoppningsvis bli bjuden på en god middag, eftersom min pappa är en alldeles förträfflig kock.

ja, ni hör. förväntningarna på dagen är skyhöga. jag kommer att bli besviken.





såhär glada var pappa och mamma på julaftonskvällen, när vi var på kinakrog i Torrevieja:

2 kommentarer:

Sara Katt sa...

de ser lite stirriga ut.

lisa lightning sa...

neh, glada!